Uzun süredir, karşılıklı bağlantılar çoğu gelen bağlantı stratejisinin ön saflarında yer alıyordu. Bu durumun değişmesi gerekecek. Google artık tüm karşılıklı bağlantıları dikkate almıyor. Algoritma, gelen bağlantı sayısını artırmak amacıyla iki taraf arasındaki bağlantı alışverişini tespit edecek şekilde değiştirildi.
Karşılıklı bağlantı kavramı, Google’ın algoritmadaki asıl amacına aykırıdır. Kaliteli içerik, bağlantı çekmelidir. Bağlantı alışverişi, kendi içeriğinizi tanıtmak amacıyla başkalarının içeriklerini haksız yere tanıtmak için karşılıklı bir anlaşmadan başka bir şey değildir. Google bundan pek hoşlanmaz (bkz. Bağlantı Şemaları).
Hatta bazıları, Google’ın artık üçlü bağlantı şemalarını (yani A web sitesi B web sitesine bağlantı veriyor, o da C web sitesine bağlantı veriyor, o da A web sitesine geri bağlantı veriyor) tespit edebildiğini iddia ediyor. Bunun doğru olup olmadığını söylemek zor. Ancak kesin olan bir şey var: Gelen bağlantı stratejileri karşılıklı bağlantı odaklı OLMAMALIDIR. Bu yapay bağlantı oluşturma biçimi pek hoş karşılanmaz ve nihayetinde zaman kaybıdır. Bunun yerine, belirli bir alanda benzersiz, yüksek kaliteli içerik oluşturmaya odaklanın. Bağlantılar kendiliğinden gelecektir.
Blog hakkında
Müşterilerimizin birçok önemli alanda harika sonuçlar elde etmelerine yardımcı olmaya odaklanan bir dijital pazarlama şirketiyiz.
Ücretsiz teklif isteyin
Web sitelerinin, son derece rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile en üst sıralamalar için rekabet edebilmeleri amacıyla organik arama puanlarını önemli ölçüde artırmalarına yardımcı olan profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.
Bültenimize abone olun!
Blogumuzdan daha fazlası
Tüm yazıları görSon Yazılar
- Yapay Zekânın Geleceği ve Türk Ulusunun Rolü 2025-06-23
- Arama Motorlarına Kayıt Gerekli mi? 2014-04-17
- Gelen Bağlantılar (backlink) Sıralamamı Etkileyebilir mi? 2014-04-17