Arama Motorlarına Kayıt Gerekli mi?

No Comments

Basit cevap “hayır”. Arama motoru gönderimi gerekli değildir. Günümüzde arama motorlarının çoğu (en önemlisi Google) bağlantıları takip ederek sayfaları tarar ve dizine ekler. Bu mantığı kullanarak, önceden dizine eklenmiş herhangi bir sayfadan gelen tek bir gelen bağlantı, sayfanızı motora tanımlayacaktır. Daha sonra, bu sayfa sitenizdeki diğer sayfalara bağlantı veriyorsa, onlar da dizine eklenecektir…

Bu nedenle, gelen bağlantı çok önemlidir. Aslında, geri bağlantı edinmek SEO’nun en önemli kısmı olabilir. Ancak teoride, bir web sitesi sahibinin bağlantı ‘araştırması’ veya ‘avlaması’ gerekmez. Sunulan içerik ilgi çekici, yararlı ve/veya önemliyse, web kullanıcıları arasında bilgiye bağlanma yönünde doğal bir eğilim vardır. Bu, Google PageRank algoritmasının temelidir.

Saygısızlık etmek istemem ama, sitenizi arama motorlarına göndermenin bir zararı olmaz. Ayrıca, yalnızca büyük şirketlere gönderdiğinizi varsayarsak, yalnızca yaklaşık 5 dakikalık ek çalışma gerektirir. Ve bir kez yeterlidir… sitenizi birden fazla göndermenize gerek yoktur. Sitenizin daha hızlı veya daha sık taranmasına yardımcı olmaz.

Sitenizi Google, Yahoo, MSN ve diğer birçok yere göndermenin bir ücreti olmadığını belirtmek gerekir. Birçok SEO şirketi, dizine eklenmek için ödeme yapmanız gerektiğini iddia eder. Durum böyle değildir ve ben bu şirketlerden uzak dururdum. Onlar paraya aç ve sizin çıkarlarınızı düşünmüyorlar.

Harita getirmeden ülke çapında bir tatile çıkmayı hiç düşündünüz mü? Bazı yerlerde haritayla yolunuzu bulmak yeterince zordur. Bu macerayı harita olmadan deneseniz ne kadar zor olurdu? Yine de, insanların çevrimiçi dünyada her gün yaptığı şey tam olarak budur. Başarıya giden bir yol haritası olmadan kendi işlerini çevrimiçi olarak kurmaya çalıştılar. Sonra, aylarca veya yıllarca çevrimiçi dolaştıktan sonra, hayal kırıklığı içinde pes edip bıraktılar. İnternetin onlar için işe yaramadığını söyleyerek uzaklaştılar. İşe yaramamasının nedeni, bir harita alıp takip etmemeleriydi!

Çevrimiçi karmaşada kaybolmak zorunda değilsiniz. Aşağıda, rotanızı belirlemenize ve doğru yöne başlamanıza yardımcı olacak on adım vereceğim. Hayal gücünüzün sınırlarını zorlayacak kadar bilmeniz gereken her şey değil, ancak üzerine inşa edebileceğiniz temel bir temel sağlayacaktır.

Bunu, İnternet pazarlama karlarına giden yeni başlayanlar için bir harita olarak düşünün.

1. Hedeflenen pazarı seçin

Çoğu insanın bir işe başlarken yaptığı en büyük hata, bir ürün seçip ardından onu satın almak isteyen insanları bulmaya çalışmasıdır. Yolculuğunuzda başladığınız yön buysa, o zaman varış noktanızın tam tersi yönde gidiyorsunuz demektir. Akıllı işletmeler farklı bir konseptten hareket eder. Önce bir pazar seçerler ve ardından bu insanların aradığı ürünü seçerler. Başka bir deyişle, ürünlerini satmak için potansiyel müşteriler bulmaya çalışmak yerine, hedeflenen potansiyel müşteriler bulurlar ve ardından onlara ne satın almak istediklerini sorarlar.

Potansiyel müşterilerinizin tam olarak ne alacağını bilene kadar bir iş kurmayı düşünmeyin bile. Önce hedeflenen müşterileri düşünün. Daha sonra, bu kişiler için bir ürün ortaya çıkarabilirsiniz. Sitenizde genel bir kitleye yönelik günde 1.000 hit mi yoksa ürünlerinizi satın almak için her türlü bedeli ödemeye istekli ve çaresiz olan kişilere yönelik günde 10 hit mi istersiniz? Akıllıysanız, satın almaya hazır olan kişileri seçersiniz!

2. Ürün Geliştirme

Bu pazar için bir ürün veya hizmet geliştirmeniz gerekir. Bu adıma geldiğinizde, hemen ortaklık programlarının trenine atlamayın. Bir ürünü çevrimiçi satmanın üç ana yolu vardır:

a. Kendi özel ürününüzü yaratırsınız.

Bu, sahip olduğunuz en iyi fırsattır. Kendi ürününüzü geliştirirseniz, fiyatını seçebilir, yeniden basım haklarını başkalarına satabilir, bir ortaklık programı kurabilir, vb. Bana bunu yapamayacağınızı söylemeyin. On binlerce yenilikçi girişimci, kariyerlerine başlamak için kendi bilgi ürünlerini kullandı. Siz de yapabilirsiniz.

Hayatınız boyunca, bir Nasıl Yapılır ürününde paylaşabileceğiniz öğrendiğiniz bir şey olduğundan eminim. Belki bir Nasıl Yapılır ürünü için doğru bilgiye sahip başka birini tanıyorsunuzdur ve her ikiniz de haklarını paylaşırsanız, bir ürün yaratmalarına yardımcı olmayı teklif edebilirsiniz. Bu fırsatı hemen es geçip bunun yapılamayacağını söylemeyin.

b. Bir ürünün haklarını satın alırsınız veya çevrimdışı bir ürün için ortak girişime girersiniz.

Başarılı ürünlerin haklarını 500 ila 20.000 dolara satın alabilirsiniz. Hedef pazarınızın ilgilendiğini bildiğiniz bir ürünü başkası yarattıysa, hakları için onlara büyük bir ön ödeme teklif edin. Bu şekilde kendi ürününüzü alabilir ve telif ücreti olarak asla bir kuruş ödemezsiniz. Ayrıca hedef pazarınızın okuduğu dergileri tarayabilir ve insanların sattığı ürünleri arayabilirsiniz. Ardından onları arayın ve kârın belirli bir yüzdesi veya ön ödeme karşılığında ürünlerinin özel İnternet haklarını isteyin.

c. Bir ortaklık programına katılırsınız.

Eğer çevrimiçi olarak yeni başlıyorsanız, bu iyi bir seçim olabilir. Ancak, kendi ürününüzü yaratmanın veya bir ürüne ilişkin haklar elde etmenin sunduğu kar potansiyelinin tam olarak aynısını sunmadığını aklınızda bulundurmalısınız. Bir ortaklık programı seçerken, hedef pazarınızın onsuz yapamayacağı bir şey olduğundan emin olun. Kesinlikle buna sahip olmalılar. Ayrıca her satıştan elde ettiğiniz karlara da özel dikkat gösterin.

20₺ değerindeki ürün satışlarından yalnızca %5 komisyon alıyorsanız, müşteri başına yalnızca 1₺ kazanacaksınız. Sadece 1.000₺ kar elde etmek için 1.000 müşteri gerekir. Çevrimiçi olarak bu şekilde para kazanamazsınız! Daha yüksek fiyatlı ürünlere ve daha yüksek komisyonlara, özellikle de %25 veya daha yüksek aralıktaki komisyonlara bakın.

3. BSP – Benzersiz Bir Satış Pozisyonu Oluşturun.

Ürününüz veya hizmetiniz için Benzersiz Bir Satış Pozisyonu Oluşturun. Çok fazla şirket sadece çevrimiçi olarak ben de şirketleri olmaya çalışıyor. Bir sonraki adam gibi olup küresel ekonomide kâr elde etmeyi bekleyemezsiniz. Sipariş vermek için diğer adamın web sitesine gitmek müşterileriniz için çok kolaydır.

Ürününüz veya teklifiniz için bir Benzersizlik yaratmalısınız. Başka hiç kimsenin sunamayacağı ne sunabilirsiniz? Daha iyi garantiler, daha iyi müşteri hizmeti, daha fazla teknik destek, daha hızlı gönderim veya daha düşük fiyatlar sunabilir misiniz? Sizi tüm çevrimiçi rakiplerinizden ayıracak bir şey düşünün ve bunun ne olduğunu tüm ayrıntılarıyla anlatın.

4. Alan Adı ve Hosting Hizmeti Seçin

Bir sonraki adım, şirketinizi, BSP’nizi ve teklifinizi tanımlayan bir alan adı seçmektir. Bunları mümkün olduğunca kısa ve işiniz hakkında açıklayıcı tutmaya çalışın. Ürününüzün tire veya yanlış yazılmış halini kullanmaktan kaçının. Bunların her ikisi de insanların alan adınızın bir kısmını yazmaları durumunda dışarıda bırakmalarına neden olur. Başka biri sizin elde etmek için çok çalıştığınız ücretsiz trafiği alacaktır.

5. Müşteri Dostu Site Geliştirin

Sürecin bir sonraki adımı web sitenizi geliştirmek ve tüm dünyanın görmesi için yayınlamaktır. Tam zamanlı bir İnternet işletmesi sahibi olmayı planlıyorsanız, herhangi bir yazılım mağazasında kolayca bulunabilen düzinelerce programdan birini kullanarak siteyi kendiniz nasıl tasarlayacağınızı öğrenmek için bizden danışmanlık almanızı öneririm.

Siteniz büyüdükçe yalnızca düzenleme işini kendiniz yapabilirseniz çok fazla para tasarrufu sağlarsınız. Ana işiniz çevrimdışıysa ve yalnızca ikincil bir gelir elde ediyorsanız, o zaman sitenizi sizin için bir profesyonelin yapmasını düşünebilirsiniz.

Sitenizi tasarlarken her zaman müşteriyi aklınızda bulundurun. Çevrimiçi kredi kartı siparişleri için sipariş formları sağlayın. Tüm bağlantıları anlaşılması kolay hale getirin. Sitenizi basit tutmaya çalışın. Bir işletme sahibi gibi değil, bir müşteri gibi düşünün.

Müşterileriniz sizin kadar işletmenizle ilgilenmiyor. Sitenizin avantajlarını ve BSP’nizi sitenin en üstüne koyduğunuzdan emin olun. Web gezginlerinin yarısından fazlası hiçbir zaman bilgi dolu ilk ekrandan aşağı inmez. Bu nedenle, onlara ihtiyaç duydukları bilgileri olabildiğince çabuk vermelisiniz.

6. Ücretsiz Bir Şey Sunun

Sitenizde trafiği ve satışları geliştirmenin en önemli anahtarlarından biri, her zaman bir tür ücretsiz ürünü bir çekim faktörü olarak sunmaktır. Örneğin, düzinelerce ücretsiz rapor, ürün incelemeleri, en yeni ürünler ile ilgili haberi ve daha fazlasını sunuyorum. Ancak son 8 ay boyunca en büyük çekim faktörüm, bu bültene abone olan kişilere sitemizde sunduğumuz iki ücretsiz e-dergi oldu.

Ne tür bir işte olursanız olun, bir ücretsiz ürün bulmalısınız. Ücretsiz bir rapor oluşturun ve bunu dağıtın. Sitenize bir mesaj panosu veya başka bir tür CGI programı ekleyin. Sattığınız bir ürünün yanında size ait olan bir ürünün ücretsiz bir demosunu sunun. Ziyaretçileri çekmek için sitenizde ücretsiz olarak dağıtabileceğiniz bir şey oluşturun.

7. Kayıtlı bülten abone listesi oluşturun.

Tanıdığım hemen hemen her tam zamanlı İnternet pazarlamacısı, bir tür kendi Kaydolma e-posta listesini geliştirdi. Çoğu için, e-posta ile gönderdikleri haftalık bir haber bültenidir. Diğerleri için, Günün İpucu olabilir. Diğer kişilerin önemli güncellemeleri gönderdikleri bir listesi olabilir.

Ne yapmayı seçerseniz seçin, sadık e-posta abonelerinden oluşan bir liste oluşturmaya odaklanırsanız, şans sizden yana olacaktır. Müşteriler sitenizi ilk ziyaret ettiklerinde sizden çok nadiren alışveriş yaparlar. Çoğu listenize girer, birkaç hafta veya ay takılır ve sonra sizden alışveriş yapar. Sizinle para harcamaya istekli olmadan önce sizi tanımaları gerekir.

En etkili potansiyel müşterilerin çevrimdışı reklamlardan geldiğini buldum. Örneğin, işletmeniz için popüler bir hedefli dergide reklam satın alabilirsiniz. Ayrıca kart destelerinden birinde bir kartpostal da satın alabilirsiniz. Bir kooperatif kurun ve sizinle birlikte reklam verecek 10 kişi daha bulun ve kendi reklamlarınızı ücretsiz yayınlayın. Sitenize gelen çevrimdışı potansiyel müşterilerin çoğu zaman çevrimiçi reklamcılık yöntemlerinden çok daha yüksek oranda alıcı içerdiği ortaya çıkar.
Kısa 7 adımlı taslağımızı bir araya getirdiğinizde kendi İnternet başarı hikayenizi yaratmak için temel bir haritanız olur. Haritasız bir yolculuğa çıkmayı düşünmezsiniz. Bu yüzden haritasız çevrimiçi olarak tek başınıza gitmeye çalışmayın.
Danışmanlık hizmetlerimiz ve çözümlerimiz ile Size Trafiğinizi Nasıl Artıracağınızı, Giderlerinizi Nasıl Azaltacağınızı ve Kârınızı Nasıl Tavan Yapacağınızı Adım Adım gösteriyoruz.

Blog hakkında

Müşterilerimizin birçok önemli alanda harika sonuçlar elde etmelerine yardımcı olmaya odaklanan bir dijital pazarlama şirketiyiz.

Ücretsiz teklif isteyin

Web sitelerinin, son derece rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile en üst sıralamalar için rekabet edebilmeleri amacıyla organik arama puanlarını önemli ölçüde artırmalarına yardımcı olan profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.

Bültenimize abone olun!

Blogumuzdan daha fazlası

Tüm yazıları gör

Yorum Yap